SLIDER





package design v deželi tej.

Embalaža. Spomnim se naravoslovnega dneva v OŠ, ko je toršica v šolo prinesla bonboniero tistih slavnih ledenih čokolatinov. Pa je rekla: "Odprite škatlo in pojejte bonbone." In smo navalili, itak. (: Za nami je ostal kup papirčkov na katedru. In potem je toršica v tišini dvignila vse, kar je ostalo. Najprej celofan, potem pokrov, nato tisti mehurčkast večslojni papir, zatem vse modre ovitke, in vse celofanaste ovitke teh modrih ovitkov, pa plastični "klavirček" (le kdo ni tega podstavka obračal naokoli in pritiskal na izbokline?) in nazadnje spodnji del škatle. Tisti kup odvržene embalaže imam v mislih vsakič, ko v trgovini zlagam nakupljeno v plastično vrečko (kadar doma pozabim tisto iz blaga!). Koliko smeti kupimo skupaj s škatlo bonbonov? Zakaj mora biti vse ovito 2x, 3x, celo 4x?

Kaj sploh je namen emabaliranja izdelkov? V prvi fazi seveda varnost  in podaljševanje roka trajanja živila/produkta. V drugi fazi pa smo že pri bonbončkih, tistih malih (ne)potrebnih detajlih. Pri svetlečih mavričnih papirčkih, ki nas mamijo. Embalaža ima namreč tudi funkcijo predstavljanja izdelka v kar najboljši in najlepši luči. In mi, ker smo estetska bitja, padamo na te mini vizualne spodbude.

Eko in šik. To se danes prodaja. In čeprav se zavedamo banalnosti ovijanja in pakiranja, si hkrati mislimo: če je že ovito, naj bo vsaj lepo ovito. Ker na koncu vedno pridemo do potrošništva in filozofije, da je nakupovanje dogodek in nakup darilo sebi. Zdaj pa dovolj besedičenja. Po mini brainstormingu sem malo poklikala in poiskala biserčke slovenskega package designa.






fonda in luna produktom je embalažo (no, grafično podobo) zdizajniral LUKS studio. fondinih se spomnim z lanskega bienala, luna pa je itak nekaj posebnega. na trgovinske police in v domove je vnesla nekaj pisanosti in dišav (čeprav ima živce parajoč tv oglas in malo nepraktične plastenke).



bazilikini produkti imajo za moj okus najlepšo embalažo. logotip je eden najboljših v slovenskem prostoru, preprost, čist, razpoznaven. oblikovanje agregat2. pohvale. (:



tudi podoba embalaže kozmetike kancilja je premišljena in dodelana. morda k temu pripomore arhaična pisava imena, ki je hkrati logo, morda svetle barve in nenakičenost. oblikovalec za1x neznan.

zaenkrat toliko. z mnenji, predlogi in kritikami na plano!

9 komentarjev

  1. zmaga bazilika! moja zbirka se doma pridno veča in sploh se ne morem upreti njihovim izdelkom ...

    OdgovoriIzbriši
  2. no, Luna je skoraj v celoti prekopirana. so pred časom na neki spletni strani kar fajn bentili čeznjo. probam poiskat link.

    bazilika je kul, Kancilja pa funkcionira samo takole - ko jo postaviš samo zase. na polico jo spregledaš.

    meni je bil sicer prvi Fruc zelo fajn, pa Lekov sistem mi je izvrsten, za vina je bilo nekaj simpatičnih rešitev, pa še kaj bi se našlo.

    OdgovoriIzbriši
  3. luni dam plus zaradi limited edition linije, ki jo je okrasila slikarka zora stančič. čeprav se spet poraja vprašanje, kdo si v današnjih časih upa privoščit take produkte. večina slovenskih družin ziher ne.

    ne vem, če imaš količkaj razvit ta socialni čut, se nimaš kaj "preseravat". to so taki dvojni standardi, ki jih ima vsak posameznik. pralni prašek bo pralni prašek, bigdil, z vsakim se da posodo pomit ali obleke oprat. po drugi strani pa dajo nekateri kakšen dinar več, pa imajo malo gušta. skratka, ko sem pisala to objavo, sem imela veliko pomislekov. (:

    OdgovoriIzbriši
  4. Moram probati to baziliko, madona. Perem z luno, fonde ne poznam še (sram me je) kancilja je pa tako ali tako fajn. Cukerček je slasten (sploh njihove vroče čokolade) ... embalaže pa take, da bi kar kupoval in gledal. Škoda edino za večje cene ...

    OdgovoriIzbriši
  5. Jaz sem grozno nora na lepe embalažice. Včasih si kupim kakšno stvar samo zaradi embalaže. Vsebina mi sploh ni pomembna. Kako plehko, a ne? V Muellerju recimo sem si kupila bonbone, samo zaradi lične škatlice v retro dizajnu. sploh so mi všeč kovinske embalaže.
    Luna mi je všeš. Ne samo embalaža, tudi vsebina. Čeprav moram priznati, da sem si zadnjič kupila sprej za odstranjevanje madežev samo zaradi luštne polka dot embalaže.
    Vsem objavljenim embalažam dam plus, edino Kancilija me ni prepričala. Nasploh pogrešam pri kozmetični embalaži malo več izvirnosti in drznosti in ne samo tiste tube z ostrimi, špičastimi robovi.

    OdgovoriIzbriši
  6. Ščurek je ful lep, amapk mi pri vinu zmaga ptujska klet in pullus.
    Luna mi je všeč za uporabo, dizajn pa čist nič. Fonda je super. Itak. ;D Danes sem opazila tudi barcaffejevo prenovljeno embalažo in mi je kr všeč.

    OdgovoriIzbriši
  7. Meni so všeč še Dobnikove dobrote...ampak ne najdem nič pametnega na netu. Nekaj malega: http://www.trgovina-ika.si/usnje/cokoladni_atelje_dobnik/cokoladni_atelje_dobnik.html

    Lunine so mi všeč...prava svežina na našem trgu.

    OdgovoriIzbriši
  8. špela, dobnikove sem želela vključiti, ampak so fotke tako nikakve, da se ne da nič z njimi naredit. isto je z blagovno znamko piranske soline.

    nasploh imajo zelo zanič resolucijo in minimini fotke vse omenjene spletne strani (ok, razen lune, bazilike..).

    OdgovoriIzbriši
  9. Ko sem videla začetek članka, sem se takoj spomnila na Kancilijo :) Moje najljubše mleko za telo - oliva :) In naaaajlepša barva embalaže sploh ... vau :) Tudi Luna mi je všeč, čeprav nimam nobenega izdelka te serije.

    OdgovoriIzbriši

© PEPERMINT • Theme by Maira G.