SLIDER





INTERVJU | OBLIQUE

Tokratni Pepermintov intervju je malce drugačen. Ne le zato, ker v njem gostim kar tri oblikovalke, ampak ker smo slikovni del intervjuja tokrat opravile malce drugače, kot bi ga ponavadi (beri, po mejlu). Ne, punce so me kar malo izzvale in naredile smo pravi mali fotošuting. Prostor sem izbrala jaz, one pa so prinesle svoje izdelke. Zato bo tokrat fotografij občutno več, velja? Sedeti za mizo s Katarino, Katjo in Anjo je nekaj posebnega. So ekipa in prijateljice, tesno povezane prek svojega dela. Ko je ena od njih iz mehurčkaste folije odvijala skodelice s pozlato na robovih, je druga navdušeno prosila, če bi podobno naredila tudi njej. Nato se je vključila še tretja in že sem lahko le poslušala njihovo debato o tem, kakšen naj bo ročaj skodelice, bolj podolgovat ali je v redu kar tak, malce bolj zaobljen. OBLIQUE.

V Studiu Oblique ustvarjate tri dekleta. Najprej - kako ste se spoznale?
Spoznale smo se na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, kjer smo študirale na oddelku za Unikatno oblikovanje in postale dobre prijateljice. Že od začetka imamo močno podporo s strani mentorja Iztoka Maroha z Akademije, s katerim smo še vedno v dobrih prijateljskih odnosih.

In kako ugotovile, da bi lahko ustvarjale skupaj?
Tekom študija smo se veliko družile pri ateljejskem delu, sodelovale pri razstavah in različnih skupinskih projektih, od začetka imamo podobne interese in nazore. Vzdušje in kreativno delo v ateljeju je vedno prijetnejše ter končni rezultat odličnejši, ko se znanja povezujejo in nadgrajujejo. Druži nas želja po ustvarjanju, delo pozno v noč. Ne prisvajamo si idej, ampak jih delimo naprej in dopolnjujemo. Tako večina zamisli res postane uporabnih. Če se domislimo nečesa novega, kar bi rade producirale, smo vesele, ko lahko idejo druga še nadgradi s svojo izvedbo in je končni produkt še boljši. Zato smo dober tim!   
Kaj je značilno za vsako od vas - tako karakterno kot po načinu, slogu oblikovanja?
Pripadamo različnim generacijam, tako da nas že to nekako definira. Delavne smo in praktične. Rade ustvarjamo, takrat smo najbolj srečne. Zanima nas, kako iz enostavnih, osnovnih oblik sestaviš eno funkcionalno in perfektno obliko. Načeloma smo si precej podobne, s tem, da je med nami nekaj let razlike, ki pa smo jo vedno dojemale kot veliko prednost. Vsaka s svojimi izkušnjami, dojemanji in predlogi prispeva k večji raznolikosti in storilnosti. Kjer eni zmanjka, vskoči druga. Ker smo team, se nam to pač zdi samoumevno. Ena je tehnično izredno podkovana, s keramiko se ukvarja najdlje. Druga ves čas spremlja trende, evente in natečaje s področja oblikovanja, tretji pa je všeč vse kar drugima dvema ni. :) Skratka dober tim.

Keramika - je to že od nekdaj vaš medij, ali ste se preizkušale tudi v oblikovanju drugačnih materialov?
Pravzaprav se v nobenem smislu ne želimo opredeljevat in omejevat. Preizkušamo se tudi v drugih medijih, kot je kiparstvo. Za nami je kar nekaj razstav, ki so povsem kiparske. Materiale prilagodimo ideji in projektu. Keramika in steklo ostajata glavna medija, s katerima delamo in o katerih imamo največ znanja in kilometrine. Trenutno nas zanimajo kombinacije različnih materialov  - predvsem lesa in kovine. V ponudbo bi lahko vključile npr. manjše kose pohištva, ki bi jih oblikovale za naš studijski oz. ateljejski prostor (od delovne mize, delovne površine, škatel za shranjevanje, police ...). Te bi se lahko vključile tudi v bivanjski prostor oz. različne ambiente … Vse izdelke rade naredimo same, tako da za ostale (les, plastika, kovine) niti nimamo prave infrastrukture. Pri drugih materialih ostajamo zaenkrat pri začetnih poizkusih in testih.  
Kakšno je vaše vodilo pri ustvarjanju, imajo vaši izdelki rdečo nit, kakšno značilnost, ki jo lahko izluščimo pri vseh?
Vsi izdelki so ročno izdelani z različnimi keramičnimi tehnikami. Rade bi, da Oblique postane prepoznaven po svoji inovativnosti v oblikovanju, tako v tehniki izdelave, kot končnem izgledu posameznih izdelkov. Izdelki so igrivi, barviti, duhoviti, kljub temu pa elegantni. Trudimo se oziroma strmimo k eleganci s pridihom sodobnosti ... Strmimo k izdelkom ki dosegajo visoko mero funkcionalnosti in kvalitete. Take, ki so estetsko dovršeni, ki se jih ne naveličaš in dobro služijo vsak dan.

Kakšne produkte želite ponuditi ljudem?       
Predvsem uporabne vsak dan, na primer skledica za zajtrk, tableware ... Tisti, ki pa niso uporabni prav vsak dan (npr. vaza) pa se lahko v ambient vključijo kot dekoracija. Naši seti se po želji sestavljajo, dopolnjujejo. Imamo izdelke, ki so uporabni na več načinov, v kopalnici, kuhinji, spalnici …

Logika masovne potrošnje in konzumerizma nam ni blizu. Ljudem bi rade ponudile izdelek za katerega bo sicer moral odšteti nekoliko več denarja, a naša želja je, da ostane z njim dlje skozi življenje. Cenenih izdelkov se kmalu naveličamo in posledično vržemo v smeti. Človek se na izdelek, ki mu je všeč lahko naveže in z njim vzpostavi nek odnos. Temu pravimo emotivno in trajnostno oblikovanje. Manj je več!
In kakšni ljudje ponavadi kupujejo vaše izdelke, ste že opazile izoblikovan profil?
Ljudje, ki cenijo ročno narejene produkte in ki se obenem prav tako zelo dobro zavedajo problematike masovne industrije in potrošnje. Ne bi rekle, da se kupci generacijsko ločijo, ampak je veliko več mladih, ki se odločajo za nakup naših izdelkov.

3 ustvarjalke, 1 blagovna znamka. Kako določite, kateri izdelki so odraz vseh treh oziroma kako poteka vaš delovni proces?
Vsaka dobi svojo idejo, ki jo predstavi preko skic, modelov. Nato se vse skupaj pogovorimo o morebitnih novostih, sledijo testi in končen izdelek. Ko je ta narejen se začnejo pogovori o detajlih npr. kombinacija barv glazur … Delamo na tem, da se vsak izdelek pozneje razvije / prelevi še v druge izdelke iz iste serije. Od vaze do šatulje, luči … vse iz iste družine izdelkov (Leggs). Vsaka začne razvijati svoj izdelek, ko pa je končan se na njem pozna proces oblikovanja, v katerem sodelujemo vse tri. Vplivamo druga na drugo. Skupaj se tudi odločamo, kateri material bomo kupile, saj znotraj oblikovanja v keramiki obstaja veliko različnih mas, s katerimi so naši izdelki narejeni … tudi to se odraža na izdelku. Oblique je blagovna znamka - brand, za katero stojimo vse tri, idejno ali izvedbeno.
Izdelujete vse od nakita, drobnih predmetov ... pa vse do bolj masivnih - recimo luči. Kako vključujete nove izdelke v svojo ponudbo?
Izhajamo iz načela, da delamo stvari, ki nam manjkajo, ki so nam všeč ali si predstavljamo, kako bi zaživeli v vsakdanjem ambientu vsakega izmed nas.

Oblikujemo izdelke, pod katere se z veseljem podpišemo. Naš proces oblikovanja novega izdelka ni klasična v smislu raziskati trg in delati stvari, ki se trenutno dobro prodajajo ali še ne obstajajo. Delamo stvari, ki bi jih tudi same vključile v prostor, v katerem živimo, za  ustvarjanje prijetnega ambienta. Kultura bivanja in potrebe sodobnega človeka, iskanje novih načinov uporabnosti, celostno oblikovanje, to so naša vodila.

Kakšne so vaše želje za prihodnost? Kaj želite doseči s Studiem Oblique?
Zaenkrat smo zelo spontane, prepuščamo se dogodkom in priložnostim. Vodilo je delo, sproti se učimo. Intuicija je naš poslovni plan. (Nika Zupanc)  Imamo visoke cilje. Verjamemo, da bomo v petih letih dosegle vse cilje, ki smo si jih zadale in se bomo razvile v pravo podjetje. 
Upamo, da nas sprememba magistrskega študijskega programa v nobenem smislu ne bo ovirala, ampak naše znanje še nadgradila in pripomogla k večjemu razponu ponudbe, kar vidimo kot zelo pozitiven razvoj. Prepoznavnost in prodor na tuji trg, razna sodelovanja z ostalimi oblikovalci, ilustratorji, mojstri itd.

Idej imamo ogromno, dovolimo si sanjati na veliko. To nas nič ne stane. :)

*Najlepša hvala Gostilni dela. V zahvalo sledi še posebna objava o tem krasnem prostoru. 

11 komentarjev

  1. super izdelki, lepo zamišljeni in izvedeni- še posebno so mi pri srcu tisti podstavki in posode z nožicami, zgledajo kul (:

    OdgovoriIzbriši
  2. Oblique bejbe so super + keramika za dol pasti!

    OdgovoriIzbriši
  3. Taka fajn roba, ki se ji je nemogoče upreti. Perfektne reči!

    OdgovoriIzbriši
  4. Stilsko izpopolnjeno in uporabno za vse z razlicnimi okusi! Bravo punce!

    OdgovoriIzbriši
  5. Super intervju Katja! Pred kratkim sem tudi sama pisala tekst o tej kreativni trojki. Fine punce in krasni izdelki. Tudi jaz padam na nogice in zdaj vidim kar nekaj novih finih izdelkov. Oranžno skledo za sadje sem si že zacahnala. In da ne pozabim omeniti, foto sešn vam je odlično uspel :).

    OdgovoriIzbriši
  6. Uf, tisti dve oranžni lučki sta božanski! Bi mela. Bi pasalo v bodoč domek, ki nastaja v moji glavi ;)

    OdgovoriIzbriši
  7. Zelo skandinavsko, sploh prvi sklop fotk ob belem zidu. In pod je fenomenalen.

    Oblique pa tudi sama spremljam tako od daleč in sem vesela, da sem izvedela več o dekletih. Čestitke vsem štirim.

    Zala

    OdgovoriIzbriši
  8. uf, koliko dela je to! s pravim pristopom se vse da, zato jim želim še naprej veliko poguma, klepetov in delovnih ur, uspeh ne bo izostal.

    <3<3<3

    OdgovoriIzbriši
  9. fotografije so tumač. bravo! keramične oranžne lučke bi pa pobasala....

    OdgovoriIzbriši

© PEPERMINT • Theme by Maira G.