NINUSHUAL • KO STA DOVOLJ IZDELEK IN ZGODBA ZA NJIM
"Želim delati nekaj, kar bo trajalo več kot le sezono
in bo izdelek skozi nošenje dobil svojo končno podobo," pravi Nina
Graabar, oblikovalka in podjetnica, ki šiva usnjene izdelke pod znamko NINUSHUAL. Njene
torbe in torbice, halotaške, denarnice, zapestnice, obeske in druge dodatke ste
morda že kje zasledili. Z zanimivimi oblikami, kombinacijami barv in tekstur so
prava paša za oči. In čeprav je svojo podjetniško zgodbo začela pisati pred
petimi leti, ko je tudi uradno registrirala svojo znamko, se je njeno
ustvarjanje začelo že veliko prej.
A takrat šivalni stroj ni bil v
prvem planu. Rezanje usnja in drugega blaga, šivanje in lepljenje ... vse se je
začelo spontano in "skozi neobremenjeno eksperimentiranje in testiranje,
kako se usnjeni izdelki obnesejo v svojih vlogah, sem prišla do zaključka, da
bi to lahko bilo nekaj, v kar želim vlagati in se tako kreativno
razvijati."
Od njenih začetkov je minilo že nekaj let, a še vedno se zgodi, pove, da
kdaj na ženski opazi torbo, ki jo je sešila takrat, pa je torba še vedno lepa.
"Ima neko identiteto in nosi veliko zgodb, tako kot so jih nosile velike
usnjene torbe poštarjev ali pa stari kovčki."
SAMA ZBERE VSAK KOS USNJA, GA IZREŽE IN SEŠIJE
Ninushual je ime, ki izhaja iz ustvarjalkinega
vzdevka. In tudi sicer sama v tej zgodbi igra glavno vlogo. "Sama izberem
vsak kos usnja in mu v mislih pripišem vlogo, sama oblikujem, režem, šivam,
prodajam ter snujem ideje za prihodnost. Urejam svoj instagram in fb profil,
odpisujem strankam …" Pravi, da je to delo, ki presega okvirje osemurnega
delovnika in da ji to ne bi uspelo brez podpore družine in partnerja, ki je
njena desna roka in prvi kritik.
USTVARJA, KAR JI JE VŠEČ IN ČESAR NE NAJDE V NOBENI TRGOVINI
Pri ustvarjanju izhaja iz sebe. "Kaj mi je všeč in česa ne najdem
na policah trgovin, lahko pa izdelam – tako nekako se je tudi začelo,"
tako razmišlja Nina, ki svoje izdelke tudi nosi in pri tem iz mimobežnih
pogledov vedno znova ugotavlja, da ima zelo široko občinstvo.
"Zapestnico ali vpadljivo torbo si pogosto
zaželi gospa z izdelanim okusom, pa tudi gospodična, ki bo moje izdelke
kombinirala s tistim, kar trenutno nosi. Ustvarjam za ženske, ki zaupajo moji
presoji in moje kose vključijo v svoj vsakdan," opisuje svoje stranke. Kar
nekaj teh je rednih in zvestih, veselijo pa jo tudi nove, to ji daje tudi
energijo za naprej.
KO STA DOVOLJ IZDELEK IN ZGODBA ZA NJIM
"V dobro voljo me spravi, ko vidim, da si je nekdo zaželel moj kos,
čeprav ga k temu ni spodbudilo nobeno oglaševanje, ampak sta bila dovolj
izdelek in zgodba za njim." Svoj slog pa pravzaprav še vedno pili.
Usnje občasno kombinira s tekstilom, sestavlja različne teksture in oblike
usnja, vključuje kovinske elemente in les. Če je včasih v svoje izdelke
vključevala veliko elementov, si danes želi, da vsak kos zase deluje čim bolj
samostojno in preprosto.
Kdaj pa kdaj nastanejo tudi moški kosi, predvsem
zapestnice, drobižnice, obeski za ključe, ovitki za potni list, tudi torbe.
ROKODELSKI PRISTOP OD ZAČETKA DO KONCA
Poskuša biti čim manj obremenjena s svetom, ki vsak dan diktira, kako
moraš razmišljati in kateremu idealu moraš ustrezati. "Potihem želim, da
tako deluje tudi celotna podoba znamke," nadaljuje, saj tudi sama nikoli
ni slepo sledila trendom. "Imam zelo rokodelski pristop in delam s tem,
kar imam in idejami, ki jih premorem. Izdelek gre premišljeno od začetka do
konca skozi ene in iste roke in ustvari se neka energija, ki se začuti in je
dodana vrednost izdelku, ki je najpogosteje unikat."
ŽELIM BITI SAMOSVOJA
Tako se je v preteklosti večkrat znašla pred odločitvijo, ali bi
proizvodnjo zaradi povpraševanja razširila in bi njene izdelke šivali drugi.
"A to potem ne bi bil več Ninushual, kakršen je zdaj. Za zdaj želim biti
samosvoja in ohranjati meni tako pomembno svobodo."
Spremljajte Ninushual tudi na:
Ni komentarjev
Objavite komentar