SLIDER





HANA KARIM • MED GEOMETRIJO NAKITA IN NEPOPOLNO ELEGANCO UPORABNE KERAMIKE


Hana. Rešila je enega od prvih Pepermintovih vprašalnikov in že takrat smo jo (s)poznali kot oblikovalko, ki se v procesu oblikovanja in iskanja najbolj svojega izraza ne boji eksperimentirati. Z oblikami, glazurami, dodatki. Ves ta čas nas je navduševala s svojim nakitom – z drznimi, statement kosi na eni in ljubkimi ptički na drugi strani.

Zadnje čase se preizkuša tudi kot oblikovalka uporabne keramike. Iz domače Ajdovščine se je spet preselila v Ljubljano, kjer vsak dan ustvarja v ateljeju nasproti hotela Lev. Tam mi je med brnenjem vretena in oblikovanjem kepe gline v nekaj novega povedala malce več o svojem delu, slogu in ustvarjalnem momentu, ki jo pri oblikovanju vodi danes.


OD KIPARJENJA Z NAKITOM DO UPORABNE KERAMIKE 
Še nedolgo nazaj Hane uporabna keramika ni kaj dosti zanimala, saj jo je bolj prevzel kiparski pristop k oblikovanju nakita, pretirane dimenzije in eksperimentiranje. "Prepričana sem bila, da bom izguila to ustvarjalno svobodo, če se posvetim lončarjenju, pri katerem moraš narediti nekaj, kar dejansko funkcionira," pravi.

Pri oblikovanju nakita se je lahko prepustila intuiciji in naredila tudi pol kilograma težko ogrlico, ki morda ni služila svojemu prvotnemu namenu, je pa bila skorajda kiparski izdelek, umetniški kos.



NOV PRISTOP K OBLIKOVANJU MATERIALA, KI JI JE TAKO BLIZU 
Prvi krožnik je tako izdelala zase, iz radovednosti in po občutku. Ko je fotografijo končnega izdelka objavila na Instagramu, je z njim požela veliko zanimanja. "Hm, morda bi pa to lahko bil moj naslednji korak," je pomislila takrat in se začela preizkušati v zanjo novem pristopu k oblikovanju materiala, ki ji je že od nekdaj tako blizu.

"Danes sem ves čas razpeta med nakitom in lončarjenjem, manevriram med obojim," pripoveduje Hana, ki jo je uporabna keramika za nekaj časa tako prevzela, da je povsem opustila oblikovanje nakita.



NA DANSKO K LONČARSKEMU ZVEZDNIKU
Učila se je tudi na Danskem, pri lončarskem zvezdniku Ericu Landonu (khm, le oglejte si kakšen njegov video na Instagramu), o katerem Hana pravi: "Ima izjemno naštudirano tehniko, njegov motiv pri ustvarjanju je, da je lončenina videti, kot da si v glino spustil zrak, jo napihnil.« In čeprav ima Američan, ki v Copenhagnu vodi delavnice in prodajno galerijo svojih izdelkov, lep par bicepsov, meni, da ni vse v moči. Bolj je pomembno to, kako razporediš moč po telesu, kakšna je tvoja tehnika. To pa izoblikuješ s kilometrino, dodaja Hana.


"SVOJO ESTETIKO VES ČAS PRILAGAJAM UPORABNOSTI"
Oblikovalka keramike zase pravi, da je, ko gre za uporabno keramiko, še vedno v eksperimentalni fazi. “Še vedno iščem svoj Hana-izraz, tudi zato, ker moram svojo estetiko ves čas prilagajati uporabnosti.”

Pri oblikovanju skled, krožnikov in vaz mora biti pozorna na stvari, ki pri oblikovanju nakita niso bile tako pomembne. Na primer na poroznost gline, saj naj uporabna keramika ne bi prepuščala tekočine. “S takšnimi in drugačnimi tehničnimi detajli se zdaj prvič srečujem, jih spoznavam in se sproti učim.”


IZDELKI, KI NISO POPOLNI
Že zdaj pa ve, kaj ji je všeč. “Nočem, da so izdelki preveč popolni, da je videti, da so narejeni z rokami. Všeč so mi oblike, ki sem jih spoznavala tudi na Danskem. Bolj elegantne, organske.” Pri nakitu je večinoma ravno obratno. Tam so jo prevzele geometrijske oblike, njena ultimativna je trikotnik.

Razmišljala je tudi o tem, da bi se pri glazurah omejila na svojo preverjeno in priljubljeno paleto: metalik, turkizno, rumeno, belo in črno. A jo vleče tudi k pastelom, ki pa so glede na povpraševanje očitno pravi hit.

In če pri nakitu že vemo, kateri je Hanin, si oblikovalka želi, da bi bilo nekoč enako tudi z uporabno keramiko. Glede na to, da je delavnico oblikovanja krožnikov, ki bo ta četrtek v ateljeju Apok, razprodala skorajda v hipu, pa sem prepričana, da ji je to že uspelo. 

SLEDITE HANINEMU DELU NA  FACEBOOKU •  INSTAGRAMU •  SPLETU


Ni komentarjev

Objavite komentar

© PEPERMINT • Theme by Maira G.