SLIDER





META WRABER • V NJENE AKVARELE SO SE ZALJUBILI PRI CHLOÉ IN HARPER'S BAZAAR

sobota, 23. julij 2016

Naslovnica ruskega Harper's Bazaarja z ilustracijo Mete Wraber.
Z Meto Wraber sva se, če se prav spomnim, prvič srečali pred štirimi leti, bila je jesen, sedeli sva v temni in prepišni veži LP-ja na tistih zelenih žametnih naslanjačih, in pripovedovala mi je, kako se je razvijala njena kariera ilustratorke in oblikovalke. Potem je ona šibala na pošto oddat pakete s knjigami, jaz pa na uredništvo tipkat portret, za katerega je Matej posnel najbolj krasne fotografije. 

S ČOPIČEM IN AKVARELI PRI CHLOÉ V PARIZU ...
Minila so torej štiri leta in s tem številni Metini projekti, med katerimi pa sem še posebej z zanimanjem spremljala drobce, ki jih je na svojih spletnih/mobilnih prostorčkih delila o sodelovanju z modno hišo Chloé. Zanjo je naslikala tudi portrete prvokategornic modnega sveta, med drugim Anno Wintour, Suzy Menkes in Anno Dello Russo. 

... IN NA NASLOVKI REVIJE HARPER'S BAZAAR
Metini akvareli so navdušili tudi ustvarjalce modne revije Harper's Bazaar. Za posebno izdajo ruske različice revije je pripravila naslovno ilustracijo. Ah, pa kaj bi naštevala, vesela sem, da lahko več o modnih naročilih in svojem pogledu na modno ilustracijo nasploh pove kar Meta sama. Aja, da boste na tekočem, pa spremljajte njen blog! Ali instagram
Joseph


Čeprav te mnogi poznamo po ilustracijah hrane in cvetja, imaš tudi bolj glamurozno plat, če v hecu temu tako rečem. Modna ilustracija - kako, od kdaj, zakaj? Je to nekakšen antipod preostalemu delu?

Aaaah, rišem tudi opice in mačke, pa korale in poetične abstraktne forme, ilustriram naslovnice knjig in podobno, ampak odkar sem naredila ilustracije za modno hišo Chloé, sem se bolj opogumila v svoji želji po modni risbi. Nikakor ne antipod, bolje rečeno nadgradnja in plemenitenje dosedanjega portfolija. Ne bi mogla pristati samo na risanje recptov ali pa samo na ilustriranje pesniških zbirk …čeprav že to zajema zelo široko polje ustvarjanja. 

Kaj ti je pri modi najbolj všeč, kaj te navdihuje? So to ljudje na ulici, modne ikone, revije - tiste na brvi in tiste papirnate?

Mislim, da me pri modi privlači povezava z umetnostjo, lepoto, iskanjem popolnosti. Ne toliko street -style in modno oblečeni ljudje. Pri modni ilustraciji mi je všeč, ker se v njej istočasno zrcalijo modni trendi in avtorjeva pripoved ter njegov izraz. Poleg barv, vzorcev, potiskov, tekstur, silhuet in materialov je izziv, kako vplesti svoje videnje v nekaj kar je prepoznavno že samo po sebi. Trenutni trend dobesednega risanja po fotografijah je preplavil trg in prihaja do tega, da lahko istočasno zaslediš objavljeni dve skoraj enaki ilustraciji. 
Pariške ilustracije Chloé x Printemps
Je modna ilustracija bolj zahtevna od, na primer, ilustracije hrane? Kako s čopičem ujameš karakter, gibanje, materiale?

Narisati figuro v gibanju, vzorec ali plapolajočo svilo je ravno tako zahtevna naloga, kakor narisati svežo jagodo tako, da kljub temu, da v gledalcu vzbudi občutke lakote in poželenja. Mislim, da ni čisto nobene razlike. Ko rišem površino gladkega sadeža ali tigrasto kožo kosmate breskve, želim, da vzbuja občutek sočnosti in življenja, tako kot hočem, da izgledajo tudi moje modne ilustracije. Žive, vesele, vabljive. 

Kako je prišlo do tvojega sodelovanja z modno hišo Chloé in kako je bilo delati v modnem epicentru, kakršen je Pariz?

V Pariz sem odpotavala na 150. obletnico blagovne hiše Printemps, kjer sem za Chloé v živo risala portrete oziroma obiskovalke oblečene v njihovo pomladno kolekcijo. Na prvi pomladni dan lani, sem se po bulevarju Haussmann s čopiči odpravila v drugo nadstropje, kjer me je v butiku Chloé čakala miza, okoli katere so se nabrale punce, ki so hotele biti ovekovečene v njihovih oblačilih. 

Zanimivo, ko je prišlo na vrsto za risanje arabsko dekle sem se znašla v težavah. Ugotovila sem namreč, da nimam pripravljene mešanice za olivno polt. Tako sem na hitro svoji akvarelki 'kožne' barve dodala malo zelene, rumene in rdeče in hitro nadaljevala, da ne bi nihče opazil moje stiske.

Delati za takšno veliko znamko, najbrž se nam niti sanja ne, kakšen ustroj je to ...

Všeč mi je, ker dobim zelo podrobna navodila, fotografije in usmeritve. Naj se sliši še tako nenavadno, ampak veliko lažje je delati, kadar so brifi natančni in naročniki vedo, kaj hočejo. Vse velike blagovne znamke na vseh nivojih sporočajo in komunicirajo svoj 'statement', svoje geslo in izraz. Če je za Chloé značilen svoboden duh in mladostnost, je to zame že na nek način brif.

Pri velikih podjetjih o tem odločajo posamezni timi, nato notranji art direktorji in ne nazadnje kreativni direktorji, ki snujejo kolekcije in so odgovorni za končno podobo modnih hiš. Sicer pa priznam, da nimam predstave, kako hitro zares poteka delo v modni hišah, jaz sem v svojem studiu precej oddaljena od modne (su)realnosti.
Portreti modnih insajderk, ki jih je Meta naslikala za serijo #Chloegirls

Pred kratkim je izšla prav posebna številka ruskega Harper's Bazaarja, za katero si ilustrirala eno od naslovnic. Kako vznemirljivo, lahko poveš kaj več?

Ruski Harper’s Bazaar je letos praznoval dvajsetletnico svojega obstoja in jo ovekovečil z revijo, ki je bila v celoti ilustrirana. Izdelali so poseben darilni paket z dvajsetimi različnimi ilustriranimi naslovnicami, ki so predstavljale luksuzne blagovne znamke kot so Chanel, Missoni, Dries Van Noten, Dolce & Gabanna ... povabljena sem bila, da sem predstavila modno hišo Chloé. 

Na naslovnici revije sem narisala dve #Chloegirls, oblečeni v meni najlepše kose iz letošnje pomladne sezone: nežne prelivajoče vijolične, modre in oranžne barve na mehko plisiranih, dolgih, padajočih volanih in na kupe mavričnih cofov. 

Ilustracije iz serije Fresh breeze
Kakšen bi bil tvoj sanjski projekt v svetu mode?

Morda je bil to moj sanjski projekt. 

Sicer pa je sanjski projekt lahko odličen naročnik ali sodelavci, dobro plačilo ali pa naloga, ki ti je pisana na kožo. Ne glede na projekt, oziroma naročilo, je v vsakem od idealnih pogojev nekaj sanjskega. Pri meni se cilji in sanje oblikujejo sproti in jih v procesu loščim in nadgrajujem.

Te kdo na področju modne ilustracije še posebej navdušuje? Velja kdo v tem poslu (moda + ilustracija) za absolutno zvezdo?

Kar nekaj jih je, ki me navdušujejo… čeprav so bili  v zgodovino modne ilustracije zapisani večinoma moški, sedaj prevladujejo ženske ilustratorke, na primer Cecilia Carlsted in Aurore de La Morinerie, ki ju od vseh najbolj občudujem. Vendar se napajam drugje, razgledujem se širše od modnih trendov. Moji vzorniki izhajajo iz francoskega postimpresionizma, na primer Pierre Bonnard in Édouard Vuillard ali pa nemškega ekspresionizma, na primer Emil Nolde

Akvareli iz serije Coat delirium.<3 td="">
Obožujem geometrijsko abtraktno slikarko Sonyo Delunay, ki je bila vsestranska umetnica in je med drugim tudi slikala z akvareli. 

Mislim, da si pojma ilustrator in zvezdništvo močno nasprotujeta. Ilustrator namreč večino časa prečepi sključen nad svojim delom, zakopan globoko v svoje misli. Za zvezdništvo pa potrebuješ pokončno držo in bleščeč nasmeh. Zvezdniška so morda njihova dela …

STANOVANJE V BERLINU • POP UP GALERIJA SLOVENSKEGA OBLIKOVANJA

torek, 19. julij 2016




Ko opisujemo domove in prostore nasploh, pogosto rišemo vzporednice (in vzporednike, če smo že pri geografiji) z bližnjimi ali daljnimi oblikovalskimi pokrajinami. Za minimalistično opremljena stanovanja rečemo, da so skandinavska, za tista, kjer na golih kamnitih tleh stojijo masivni kosi pohištva in v vetru plapolajo bele bombažne zavese, da so navdih iskala ob obalah Mediterana ali med griči Toskane. 

KAM NA KAVO • KAVARNA PARK NA VRHNIKI

ponedeljek, 18. julij 2016


Vrhnika je bila zame vrsto let kulisa sobotnih potovanj med Ljubljano in domom, saj skozi Cankarjevo mesto pelje stara cesta proti Notranjski in nato naprej do morja. To nedeljo sva jo s prijateljico mahnili na izlet proti dvema od izvirov Ljubljanice in ekspedicijo začeli na kavi. V kavarni Park.

Za prenovo kavarne Park, ki stoji malce umaknjena od glavne vrhniške prometnice pod drevesno krošnjo in zdaj, poleti, pod platnene dežnike, je poskrbel vrhniški arhitekturni biro Delavnica. In če se ti, ko sediš na dvignjeni leseni terasi zdi, da si pravzaprav nekje ob morju - mogoče zaradi toplega sonca, mehke svetlobe in lončkov s sivko na podestu, notranjost daje drugačen mediteransko-skandinavski vtis.

Na belih ploskvah tal so namreč razporejeni različni barviti stoli in naslanjači, sodobne linije pohištva pa pred minimalizmom branijo retro detajli. Na primer stari radijski sprejemniki, pisane blazine, košare z odejami, kamin na vogalu in umetniška dela na stenah. 

Ob pijačah vseh vrst v kavarni Park postrežejo tudi s sladoledom in slaščicami, prostora pa je dovolj tudi za samosvoje nogice otrok, ki se med klepetanjem staršev rade sprehodijo naokoli. Otroci lahko kaj narišejo ob nižjem kompletu mizice in stolčkov ali pa se igrajo na trati pred kavarno.


Še predlog za raziskovanje Vrhnike in okolice po sladkanju v kavarni - po klancu se mimo Cankarjeve hiške povzpnite do cerkve na gričku ali pa raziščite bližnja izvira Ljubljanice pri Močilniku in Retovju. Ob poletnih večerih se nekdanji vrhniški bazen spremeni v nenavadno koncertno prizorišče ali kino pod zvezdami, poskusite pa lahko tudi pivo v pivovarni Human Fish

Tržaška cesta 3a
Vrhnika
TOR-SOB 8.00-22.00
NED  9.00-20.00

KUHARSKI DNEVNIK SLOVENSKE EKIPE USPEŠEN NA KICKSTARTERJU

torek, 12. julij 2016



Dva tedna pred zaključkom kampanje na Kickstarterju je včeraj želeno podporo dosegel še en slovenski kreativni projekt. Kuharski dnevnik ali Cookbook je knjižica, ki z dnevom nakupa postane vaš kulinarični projekt, vas s svojo vsebino usmerja in spodbuja pri ustvarjanju in nenehnem izboljševanju vaših receptov.

LOFT V NEKDANJI TOVARNI CIGARET V LJUBLJANI

nedelja, 10. julij 2016


Tobačna. Mesto v malem na prelomu ožjega središča Ljubljane proti Viču je res en hecen becirk. Že vnaprej nas spravlja ob živce, če moramo kaj uredit na upravni enoti, na primer. Ampak potem so tam tudi bolj fine stvari. Poligon, kulturni center Tobačna 001 s Tobačnim muzejem, Marjetica za lačne in ZOO za željne glasbe. In veliko studiev in pisarn, kjer se ustvarjajo dobri projekti, izdelki, rešitve.

ŠTRIKULA • PREPLETENA LEPOTA ZA DOM IN ZATE

sobota, 9. julij 2016


Odgovor na zadnje vprašanje, ki sem ga zastavila Maši, bom postavila čisto na začetek objave o tej kranjski ustvarjalki in izjemni punci (boste videli, da si ne izmišljujem).


"ŠTRIKULA je zabavna, inovativna in drugačna. Vsi izdelki so ročno izdelani z veliko mero pozornosti, spoštovanja (in ljubezni). Prizadevam si za čim bolj trajnostne izdelke, vsak je preplet narave in urbanega minimalizma. Želim si, da bi ljudje začeli bolj spoštovati naravo in njene prebivalce in to tudi vključili v svoj slog (življenja)."

RAZGALJENA GROFICA VERONIKA • MIS SLOVENSKIH PIVSKIH STEKLENIC

četrtek, 7. julij 2016



A se spomnite časov, ko je bila ultimativna hmeljeva dilema – zeleno ali rdeče? Jaz tudi ne. Pred tedni smo se s prijatelji na topel poletni večer dobili na Špici. Da pivo prinesemo kar s seboj, smo se zmenili. In vsak je prinesel nekaj drugačnega, z drugačno etiketo, obliko steklenice ali velikostjo pločevinke, da o okusu ne govorim. Že spomladi, ko sem se odločila, da ponovno zaštartam Pepermint, sem v beležko napisala besedo pivo. Zanimale so me namreč zgodbe in ideje za podobami slovenskih mikropivovarn in njihovih steklenic. In danes začenjam z najbrž najbolj barvito med njimi – pivovarno Mali grad.

HANA KARIM • MED GEOMETRIJO NAKITA IN NEPOPOLNO ELEGANCO UPORABNE KERAMIKE

torek, 5. julij 2016


Hana. Rešila je enega od prvih Pepermintovih vprašalnikov in že takrat smo jo (s)poznali kot oblikovalko, ki se v procesu oblikovanja in iskanja najbolj svojega izraza ne boji eksperimentirati. Z oblikami, glazurami, dodatki. Ves ta čas nas je navduševala s svojim nakitom – z drznimi, statement kosi na eni in ljubkimi ptički na drugi strani.

ZEMLJEVID, ZARADI KATEREGA SE BOSTE ZALJUBILI V LJUBLJANO

ponedeljek, 4. julij 2016



Lani je Ljubljana dobila prvo izdajo kvadratnega zemljevida, s katerim se je pred tem lahko pohvalilo okoli 40 evropskih mest. Zemljevid use-it, že na pogled drugačen od vseh, ki jih lahko kupite v knjigarnah, trafikah in letališčih ali dobite v turističnih pisarnah. Sestavijo, spišejo, narišejo in oblikujejo ga namreč mladi ljudje, ki v mestu živijo, delajo, z njim prebivajo in kdaj tudi soustvarjajo njegovo vsebino.


Prvi takšen zemljevid so ustvarili že leta 1971 v Copenhagnu, ko so mlade popotnike z informacijami in namigi o priljubljenih mestnih točkah domačinov obveščali v alternativnem mladinskem centru Huset. Od tod menda tudi ime, saj so tujci Huset izgovarjali kot use-it. Nato so podobne zemljevide naredili še na Norveškem, Nizozemskem in v Belgiji, kako zaželen je takšen format pa se je izkazalo leta 2005 z izdajo zemljevida belgijskega mesta Ghent. Tri leta zatem je tako nastala mednarodna organizacija Use-it Europe, svoje zemljevide pa je dobilo vedno več evropskih mest.

PRI SISI V AMSTERDAMU • V ISKANJU SEBE NAŠLA SVOJ DOM

nedelja, 26. junij 2016



Danes gremo v Amsterdam. Na obisk nas vabi Sisi. Silvia Jerman Geelen. Tista svetlolaska (no, čisto na začetku je bila rdečelaska), ki je kar nekaj let s svojo lepo prodajalno krasila staro Ljubljano, s svojim izborom izdelkov za dom pa tudi naša stanovanja.

Takšna kot je bila njena trgovinica, je tudi Sisi. Zanimiva, drugačna, neposredna, vedno ima na zalogi nekaj novega in se nikoli ne ustavi. Je sinonim za slog in neko prav posebno samozavest. Ko je Sisi na Starem trgu zaprla svoja vrata, Silvia pa je z družino in psičkom Milom odšla živet na Nizozemsko, je bila Ljubljana kar malce pusta. Ni bilo več spontanih nakupov, pa prijetnih druženj ob toplih večerih, tudi Sisijini pogovori v živo z zanimivimi ljudmi so počasi zamrli.



RADA POKAŽEM KAJ NOVEGA
Po nekaj letih življenja v Amsterdamu, med katerimi smo skupaj s Silvio utrip mesta ob kanalih spoznavali tudi mi (na Instagramu, itak), se zdaj v novi podobi vrača tudi SISI. Spet drugačna.

"Če sem odkrita, se želim malo umaknit iz tega, kar Sisi včasih bila," pravi Silvia, ki je na moja vprašanja odgovorila tik preden je odšla v Pariz. Vedno na poti, vedno v lovu za novimi znamkami, svežimi izdelki. "Hitro so se odprle nove trgovine v Ljubljani s ponudbo, kakršno smo imeli v Sisi, pa me to nekako usmerja drugam. Rada pokažem kaj novega in veliko vsega obstaja, samo malo je treba skombinirat."


IZ LJUBLJANE V AMSTERDAM
To je že tretja Sisi in Silvia je ponosna na to, da je spet malce drugačna, še bolj pa je ponosna nase, da nekako vedno uspe it nekoliko v drugo smer in začeti vse na novo. Ker je tokrat njena baza Amsterdam, želi pridobiti tudi tamkajšnjo pubiko. Sicer je trenutno zaljubljena v francoske znamke, že od nekdaj pa v japonske, ki pa so cenovno zelo visoko, kar nas pogosto odvrne.

"Kmalu pa prihaja moja keramika, skodelice, ki se zdaj že tretjič žgejo, potem bodo pripravljene,« razkriva svoj najnovejši projekt in pravi: »Fajn je imeti nekaj svojega, čeprav je bilo pri meni vedno na prvem mestu stiliranje in dekoriranje."



V ISKANJU SEBE NAŠLA SVOJ DOM 
To je več kot očitno tudi pri njej doma. Že v njihovem prvem amsterdamskem stanovanju, ki sem ga imela priložnost obiskati pred dvema letoma, sem lahko le občudovala to ležernost tamkajšnjega bivanja. Ne vem kako, ampak družini s tremi otroki in psičkom je uspelo, da je bilo še stojalo z opranim perilom v kotu dnevne sobe videti kot iz kakšnega stajlinga v RUM magazinu.

Ko Silvio vprašam, kaj ji pomeni dom, mi odgovori takole.

"Vsak dan mi pomeni več, tako bom rekla. Ko sem bila majhna, sem bežala stran od staršev, potem sem malo bežala od ljudi, s katerimi sem živela. Ampak vsega tega takrat itak nisem vedela, to vem zdaj, ko sem v iskanju sebe našla tudi svoj dom."



"IZ VSAKE LUKNJE SI LAHKO NAREDIM SRČEN DOM"
Pravi, da je lahko doma na sto koncih, če je treba, na prostore je ne vežejo dotični spomini. "Iz vsake luknje si lahko naredim srčen dom. Kakšna lepa posteljnina, blazina, skodelica, pa sem tam. In najvažnejše, tam kjer je moje srce, moja energija, tam sem doma."

Opremljanja se loti po instinktu. "Takoj, ko stopim v prostor, dobim idejo, kaj bi spremenila, dala notri in kako bi izgledalo. Potem se usedem za računalnik in začnem iskat, brskat, ah, itak samo zapravljam čas, ko pa že takoj vem, kako mora biti. Temu prvemu instinktu zdaj zaupam. Je pa vse skupaj vedno povezano tudi s financami."

VSE JE POVEZANO Z ENERGIJO - ALI JE PRAVA ALI PA JE NI
Podobno je bilo tudi z opremljanjem njenega zdajšnjega stanovanja. Po stopnicah je komaj prinesla omaro in komodo in tam, kjer ju je 'odložila', sta tudi ostali. "Pa prav super mi je, sploh ne kompliciram. Vse je povezano z energijo, ali je prava ali pa je ni."


Nanjo je zelo vplivalo tudi mesto. "Prvo je že to, da sem odšla stran, iz svoje cone udobja, v mesto, kjer nikogar ne poznam in ne razumem." Čeprav ji sprva ni bilo lahko, je hkrati s spoznavanjem mesta in novega načina življenja spoznavala tudi sebe.

"Ravno zdaj, ko to tipkam, sedim na okenski polici ogromnega okna na zelo prometni ulici, kjer se vse dogaja in živi, vsi nekam šibajo in me nihče niti ne opazi, da z nogami bingljam čez okno ... No, tako Amsterdam vpliva name. Ne zanimaš nikogar, ne vtikajo se vate in tako je tudi obratno."



NIZOZEMSKA VS. SLOVENIJA 
Silvii se zdi, da imajo Nizozemci opremljanje že v krvi. "Kar vsi domovi, kamor vstopim, so hudo opremljeni, lepo imajo in to jim tudi veliko pomeni. Najprej je hiša, dom, šele nato avtomobil in podobno." Seveda je to povezano tudi z drugačnim standardom, službami in trendi, a je Silvia že pred leti, ko je odprla Sisi, opazila, da se Slovenci radi kažemo z avti in cunjicami, dom pa nam nekako ni v prvem planu. »Ne govorim za vse, seveda, pa tudi z leti se je to spremenilo, a kljub temu je v Sloveniji drugače kot tukaj."

MALENKOSTI, KI NAREDIJO DOM 
Pri Silvii doma je vedno nekaj novega. Pa ne govorim o vedno novih kosih pohištva, ampak o drobnih dodatkih, ki jih skrbno izbira tudi za v svojo spletno trgovinico (da jih lahko imamo tudi mi, hihi). Za vedno drugačen vtis lahko veliko naredimo že s tem, da kaj premaknemo, prestavimo iz ene poličke na drugo, zamenjamo vrstni red stolov okoli mize, praprot v vazi nadomestimo z razkošnim šopkom potonik ali monsterin list s kaktusom v lončku.


SISI - HOUSE OF STYLE
Če pa vas zanima, kakšni trendi se pišejo v svetu dekorja, Silvia pove, da je skandinavski trend skorajda večen, "vmešalo pa se je veliko roza, sive in zelene barve, ki lepo popestrijo stene ali pa kakšen kos pohištva".

Takšne in drugačne dodatke za dom, pa tudi oblačila in nakit, lahko najdete v prenovljeni Sisijini trgovinici. Najdete jo na tej povezavi, Silvii pa lahko sledite tudi na Instagramu in Facebooku.
© PEPERMINT • Theme by Maira G.