FUDO • NA VOGALU POŠTNE ULICE
Vedno, ko pridem
v Maribor, s seboj prinesem mini listo lokalov in trgovinic. Prijateljica,
nekdanja cimra iz študenta, je tega že vajena. (PS. Hvala, K!) Vedno najprej vpraša: Kam bi pa
šla? Nekam greva na kavo, nekam na kosilo, potem pa še na sladoled/sladico. Zame
je pač Maribor nekaj takega kot Trst,
Celovec ali Gradec. Izlet, pa četudi za en dan.
Ko sem bila tam
nazadnje, pred kakšnim mesecem, sem imela na seznamu FUDO. Zasledila sem ga na Instagramu in ekipo spremljala še pred uradnim odprtjem. Res šolski primer
tega, kako lahko z IG razbobnaš vest o novem prostoru druženja v mestu, stopnjuješ
pričakovanja, postopoma razkrivaš zgodbo in pridobiš goste na svojo stran.
Pri tem sta ožji
Fudo ekipi, ki jo vodi Simona Zdovc, pomagala tudi komunikacijska in grafična stratega
Ana in Boštjan Klun iz podjetja Klun Komunikacije. Zato sem tokrat vprašanja naslovila
na Simono in Ano, ki sta prijazno povedali več o tem, kako je nastajala Fudova
podoba – od ponudbe, interierja do vizualne plati.
Fudo stoji na tistem vogalu Maribora, kjer se živahna Poštna ulica izliva na Glavni trg. Pred njim
je bila tam trgovina z zdravo prehrano. "Ko sem iskala informacije o možnem
najemnu lokala v središču mesta, se mi je ta lokacija, zgradba in nasploh utrip
ulice zdel najbolj privlačen za zgodbo, ki se je rodila s Fudom," pravi Simona
Zdovc, ki je navdih za vsebino – interier, ponudbo – našla na potovanjih, v
svoji glavi, pa tudi na spletu.
Ideje in želje je
nato uskladila z arhitektom Dejanom Štamparjem, pri končni podobi in grafičnih
detajlih je pomagala tudi Ana. Pri prenovi prostorov in opremi so
uporabili enostavne materiale, izhajali so iz low budget postavke. "Veliko je nedodelanega, ampak prijetno
zapakiranega." Sivim stenam, temnemu lesu in črnim stolom nasproti žari oranžen
strop, prostoru pa vzdušje ob glasbi daje tudi ulični utrip, ki ga lahko opazujemo skozi velika okna, obrnjena proti Poštni ulici.
PREPLET DOMAČNOSTI IN SVETOVLJANSKOSTI
Nekaj posebnega
so je tudi Fudov logotip, ki ga je zasnovala Ana. Za izhodišče je vzela preplet
domačnosti in svetovljanskosti. "Pristnost, domačnost, nekaj, kar je ustvarjeno
z lastnimi rokami – zato sem se odločila za ročno pisavo oziroma brush lettering. Ta je trenutno pravi
globalni hit in se tako povezuje s Fudovo željo po odprtosti."
Pisava se v
lokalu ponovi še večkrat. Na primer na pogrinjkih, popisanih z besedami, ki
predstavljajo Fudove vrednote, vzdušje in kuhinjo: smile, accept, enjoy,
respect, learn, feel, rise, dream, shine, relax, love, achieve, trust, belive,
think, adore, support, inspire ... "Tako popisan prt je močen grafični element
in dela krožnike s hrano še bolj privlačne in fotogenične," pravi grafična oblikovalka, ki omeni tudi to, da se naše druženje s hrano in ob hrani danes veliko fotografira
in objavlja na družbenih omrežjih. "Zato je ta pogrinjek z namenom tak, kot je.
Fotogeničen."
FUDO = FOOD. LOVE. AND YOU.
Tudi Fudovega
slogana se je domislila Ana. Food. Love. And you. "Preplet hrane, ljubezni do nje, strast, s
katero kuhajo, ljubezen do vsega dobrega in lepega … in vsega tega ne bi bilo,
če ne bi bilo ljudi. Vse se začne in konča pri ljudeh, pri gostih, zaradi
katerih lokal obstaja."
Lična
pozornost in še en dodelan detajl so tudi razglednice, ki jih lahko gostje
vzamejo pri vhodu/izhodu. Za kartice Ana pravi, da so že skoraj arhaičen predmet, a ker Fudo obišče veliko turistov, so želeli, da si lahko en košček lokala vsak
odnese s seboj. "Za razglednice sem izbrala citate, ki nosijo duh lokala in jih
seveda, kot ostalo, ročno izpisala."
KO INSTAGRAM DELUJE
Na začetku sem omenila
Gradec in Celovec – in nekaj vzdušja avstrijskih kavarn je zagotovo čutiti v Fudu. Simona
pravi, da je Maribor težko primerjati z Ljubljano ali mesti iz tujine. "Tukaj hodimo po tankem ledu in neprimerno dlje časa traja, da lokal postane
priljubljen." Tu so z Anino in
Boštjanovo pomočjo s pridom in uspešno izkoristili družbena omrežja. "Mladino
smo takoj osvojili, zanimivo pa je, da v lokalu ni bariere ne med spoloma ne
pri starosti – meša se mlado in staro in mislim, da se pri nas večina počuti
dobro."
Ana o
komunikaciji prek Instagrama in Facebooka pravi, da so jo zastavili zelo
neposredno. "Pomembni so ljudje in njihovi občutki. Zato je,
predvsem na Instagramu, veliko deljenja objav obiskovalcev. Želela sva se
izogniti poštirkanim, nastavljenim fotkam, in raje pokazati, kako sta hrana in
pijača v lokalu dejansko videti."
KROŽNIKI Z VSEH VETROV ZA DOBROTE IZ DOMAČE KUHINJE
Zdaj pa še k dobrotam v kozarcih in na
krožnikih. Ti so, mimogrede, nabrani z vseh vetrov in tako spominjajo na obede
za domačo mizo. Kulinarična
ponudba v Fudu že od začetkov rdečo nit vleče skozi sezonsko, lokalno in
enostavno. Za vsakega imajo nekaj, tudi za vegetarijance, vegane in
brezglutence. Kruh pečejo sami, vsako jutro pripravijo več vrst. Sami delajo tudi testenine in sladice.
"Jedilnike
menjamo tedensko, saj imamo enostavno toliko idej, da bi bilo škoda, če jih ne
bi uporabili," pravi Simona, ki je v kuhinji dala priložnost mladi ekipi
na začetku svoje poti. Zagona in novosti ne zmanjka, še posebej bo na krožnikih pestro čez poletje, medtem ko bo sestavljanje jedilnikov v zimski sezoni v malo večji izziv.
CHIA PUDING IN ŠNITE ZA ZAJTRK, POGAČE IN SOLATE ZA KOSILO
Ta teden lahko
tako na vrhu jedilnega lista najdemo osvežilne in hranljive zajtrke. Chia puding z
mangom in kivijem, šnite z jogurtom, breskvami in medom, domači toast z
avokadom in poširanim jajcem, ameriške palačinke s čokolado in jagodami ali
smuti z granolo in kokosom. V Fudo na kosilo? Za začetek dnevna juha z domačim kruhom, nato pa lahko
izberemo med mariniranimi svinjskimi nabodali, kuskusom z zelenjavo in tzatzikijem,
slano pogačo, šarglji, feto in solato, piščančjo solato z gorčično medenim
prelivom, morda raje solato s pečenim tofujem in avokadom ali ribo?
Sladičke pa,
mljask, mousse bele čokolade z matcho, jagodami in meto ali palačinke s skuto,
pistacijami in borovnicami. Zraven lahko spijemo kozarec vina – na
vinski karti ponujajo že 53 etiket.
Foto: Pepermint in Fudo
Ni komentarjev
Objavite komentar