KOLEKTIV 22 • SVETLO PRAŽENA KAVA IZ VASICE POD STOLOM
četrtek, 31. avgust 2017
POKLON STARI MAMI TONČKI
"Večkrat nam pove zgodbe izpred mnogih let, med drugim tisto, kako je mojo mamo pošiljala k sosedi, naj jo povabi ‘na bencin’," pripoveduje Polona, ki staro mamo obišče vsak konec tedna, jima skuha kavo, stara mama pa speče piškote. Stara mama Tončka je tudi navdih blagovne znamke svetlo pražene kave Kolektiv 22, ki jo Poloni pomaga voditi brat Gaber. Številka v imenu je namreč poklon prav njej, saj je bila rojena leta 1922.
Polona je sprva sanjarila o svoji kavarni. Nekoč, morda čez 10 let, si je mislila. A še prej se je zgodila pražarna. "K sreči imam ob sebi brata, ki se mu nič ne zdi nemogoče. Pražarna je bila pravzaprav njegova ideja, jaz pa sem bila takoj za." In sta poskusila. Polona je pred letom dni spražila prvih nekaj kilogramov kave, Gaber pa ji je pomagal z vizijo, spletno stranjo in bolj poslovnim delom ustvarjanja lastne znamke.
UŽITEK, DRUŽENJE IN "CELA ZNANOST"
Čeprav za praženje ne potrebuješ drugega kot surova zrna kave in pražilnik, je praženje kave pravzaprav "cela znanost", in Polona se zaveda, da je še na začetku svoje pražarske poti. Tako je šele po letu dni preizkušanja in učenja svojo kavo ponudila tudi drugim. Z veseljem posluša tudi zgodbe in nasvete ljudi iz "kavnega sveta", saj se od vsakega lahko nekaj novega nauči o kavi in njeni pripravi.
JE KAVA BOLJ KOMPLEKSNA OD VINA?
Sama ima najraje kiselkast, saden okus svetlo pražene kave. Večina slovenskih kavarn kupuje temno pražena kavna zrna, zato se je odločila, da bo pražila nekaj, česar pri nas še ni veliko. "Želim si, da bi ljudje dali priložnost tudi tovrstno praženi kavi, saj je res odlična in ponuja malo morje okusov; kava je namreč bolj kompleksna od vina." Trenutno pod žigom Kolektiv 22 najdemo dve vrsti kave: ena je iz Vzhodnega Timorja, druga pa ekološko pridelana iz Peruja. Obe sta 100% arabica.
NA VREČKI ODTISNJENA GORA
Podobo belih kavnih vrečic, ki sta jih P & G izbrala zaradi želje po čim preprostejši podobi, dopolnjuje zanimiv logo. Sestra in brat sta izbrala Stol, goro, pod katero sta doma in kjer pražita kavo. Gaber je razmišljal, da bi goro upodobili s trikotniki, prijateljica Tanja Pleša pa je podobo še poenostavila, črko O v besedi kolektiv pa oblikovala v kavno zrno.
Logo na vrečke ni prilepljen, ampak odtisnjen s štampiljko, ki so jo izdelali s pomočjo RogLaba. Polona vsako vrečko poštemplja sama. "Vidi se, da ni popolno, vendar mi je to všeč."
VSAK MESEC PAKETEK KAVE V NABIRALNIKU
Kavo lahko za zdaj kupimo v spletni trgovini, kjer se lahko nanjo kar naročimo in vsak mesec prejmemo paketek sveže pražene kave kar v poštni nabiralnik. Najdemo pa jo tudi "na terenu", v Ljubljani v bistroju Robin Food na Resljevi, v Radovljici pa v baru Šmeks Lounge.
"Za zdaj sva še čisto na začetku in pomembno se nama zdi, da ne hitiva in skušava ponuditi kakovost pred količino." Čeprav imata tudi velike in daljnosežne želje, je za zdaj njun prvi cilj ta, da bi bistroji in kavarne, ki poudarjajo in strežejo lokalno hrano in pijačo, ponujali tudi kavo Kolektiv 22.
Za konec pa še to. Z družino in mamo Tončko pa je povezan še en detajl. "Pri nakupu vrečke kave vsak prejme zahvalno kartico, na kateri je tudi kratka pesem ali del pesmi. To pa zato, ker mi je poezija poleg kave nekaj najlepšega na svetu," zaključi Polona, ki jo je prve pesmi naučila prav stara mama.
_______________________________________________
KOLEKTIV 22
Foto: Petra Sodja in Tjaša Kikelj