Vsake toliko se zgodi, da se vse poklopi - čas, energija, barve, Instagram algoritmi, kajvemkaj - in pred našimi očmi zaprasketa iskra (ne bom rekla zvezda, saj to ni lejdi) nove generacije. Najbrž bo huda, ker sem to napisala in morda se bo kdo posmehnil tej trditvi. Ampak tako vidim ALJO HORVAT. Punco, ki z mladostnim entuziazmom, svežim pogledom in neobremenjeno igrivostjo riše in slika, hkrati pa svojega dela ne skriva po mapah in čaka na to, da jo bodo morda nekoč nekje odkrili, temveč spretno izkorišča momentum družbenih omrežij in ustvarja svoj mini kreativni imperij.
"Hej," mi odgovori na tisti klasični uvodni kdo si in kaj počneš. "Moje ime je Alja, prihajam iz Maribora, živim pa v Ljubljani. Na kratko, sem ilustratorka - rada rišem in ustvarjam."
ŽENSKE, CVETJE IN ŽIVALI
Njen priljubljeni in bržkone najbolj prepoznavni motiv upodabljanja so ženske. Pa rože. In živali. Zakaj? "Ženske predvsem zaradi kompleksov, ki jih imamo o sebi, svojem izgledu in telesu - rada bi, da bi se punce končno začele sprejemati takšne kot so. Kot pravijo - "Lepota je v očeh opazovalca" - in prav zato je pomembno, da se nehamo primerjati z drugimi. Glede rož in živali pa: ko sem bila majhna, je bilo 80% mojih knjig o živalih in spomnim se, kako zelo rada sem jih listala. 90% knjig, ki jih ima moja mama, pa je o rožah." Rože pa nosijo posebne zgodbe, vsaka pomeni nekaj drugega, ima posebno zgodovino in sporočilo. In pa, kot pravi Alja, vse rože so videti čudovito.
FANT JI JE PREDAL SVOJO STARO GRAFIČNO TABLICO - IN TO JE BILO TO
Poti umetnikov so različne, nekateri so že od majhnega vedeli, kaj bodo počeli, spet drugi so ta talent in ustvarjalno željo odkrili pozneje. V katero skupino spada Alja? "Že od malega sem rada risala, ustvarjala, moja najbljuša revija je bila Unikat in moj najljubši predmet v šoli je bila likovna vzgoja - pa ne zato, ker pri tem predmetu ne bi nič počeli ali ker si lahko po liniji najmanjšega odpora dobil lepo oceno, ampak zato, ker sem le pri tem predmetu resnično uživala."
Srednja šola za oblikovanje je bila najbrž logična izbira, a Alja je prav v tem obdobju nehala risati. Na to sta vplivali šola, pa tudi starost, "pri kateri je vse drugo bolj zanimivo kot pa naša prihodnost." Šele na faksu je spet začela ustvarjati. Ključni trenutek? "Ko mi je fant prinesel svojo staro grafično tablico - in to je bilo to. Od takrat sem s tablico in vsemi kreativnimi pripomočki nerazdružljiva."
BARVIT, POLN, ROŽAST?
Če poznate Aljine ilustracije in slike, potem veste, da so do zadnjega milimetra zapolnjene z barvami in vzorci. Kar dolgo je iskala tisto nekaj, kar bo zares njeno. Četudi meni, da je njen slog še vedno v procesu ustvarjanja, da se stil znova in znova spreminja, ga trenutno opiše nekako tako: "Barvit, poln, rožast? Haha." Mlada ustvarjalka, ki je pred kratkim zaključila z izpiti na NTF, nadaljuje: "Obožujem barve, šestdeseta in sedemteseta leta oziroma občutek, ki ga dajejo - prav to želim pokazati s svojimi deli."
Tako kot srednja šola, tudi študij na njen kreativni izraz ni imel posebnega vpliva. Bolj kot diploma, predvsem v njeni smeri - študirala je grafiko - se ji zdijo pomembne reference. In ona jih pridno zbira, ves čas riše, preizkuša nove tehnike in testira svoj navdih, svoje ideje, svoje poteze in motive. Polni svoj portfolio in tudi s pomočjo spleta išče svojo pot v svet. Je del mlade generacije, ki z družbenimi platformami odrašča.
Prelom generacij, ki se kar naenkrat delijo na pred in po Insta/Snap/FB, prinaša možnosti in priložnosti in svobodo posebne sorte. Tudi (ali pa še posebej) v kreativnem svetu. Se ti zdi, sprašujem Aljo, da se to pozna tudi pri tvojem ustvarjanju?
"O ja, zelo. Sploh si ne znam predstavljati, kako je bilo pred tem in sem res izjemno vesela, da živim v tem času, kjer je vse res doooosti lažje. Sama sem bolj sramežljive sorte in je bilo že objavljanje na Instagramu sprva velik korak zame. Mnogim je težko objavljati svoja dela pod svojim pravim imenom, ker se bojijo, kaj bodo drugi rekli in če jim bo sploh všeč - enako sem se počutila jaz. Vendar pa s časom zgubiš ta strah. Veliko težje bi bilo osebno iti do galerije ali potencialnih kupcev, dandanes te vsi kontaktirajo kar preko Facebooka, Instagrama in mejla."
INSTAGRAM = ZAKLADNICA PRILOŽNOSTI
Sama tako Instagram uporablja predvsem za objavljanje svojih novih del, kreativnih videov, utrinkov iz zakulisja ter za povezovanje z drugimi ustvarjalci. "Le redkokdaj za marketing - objavljanje tvoje zgodbe in povezovanje z drugimi ustvarjalci/uporabniki je dosti boljši marketing, kot pa če bi samo objavljali izdelke, ki jih prodajamo in lepo prosili druge, naj jih kupijo," opiše svoj pogled na IG kot na marketinško orodje. "Drugače pa Instagram je res zakladnica priložnosti - večino del in priložnosti, ki sem jih dobila, sem zaradi Instagrama."
ALJIN NASVET: "POJAVLJANJE NA ČIM VEČ MESTIH!"
Je spretna in kreativna promotorka svojega dela. Piše blog, ima Etsy ter Society6 spletno prodajalno, snema videe, zanimive storyje, svoja dela vedno lepo pofotka in predstavi. Ima kakšen nasvet za vse, ki bi prav tako radi začeli s prodajo svojih del ali odprli svojo spletno trgovinico? "Pojavljanje na čim večih mestih! Prav zato je pomembno, da imaš spletno stran, Pinterest profil, Instagram profil, facebook stran itd. Tako imaš dosti več možnosti, da bo nekdo našel tvoja dela." Predlaga čim bolj raznolike objave na družbenih omrežjih - trenutno so zelo popularni kratki videoposnetki.
"Ful fajn je, če kdaj pa kdaj pofotkaš "behind the scenes", tako daš svojemu virtualnemu omrežju malo življenja. Najbolj od vsega pa je pomembno povezovanje z ljudmi - ravnokar berem zelo dobro knjigo na to temo, ki jo priporočam res vsem, tudi tistim, ki mogoče nimajo namena odpreti svoje trgovinice - Dale Carneige, How To Win Friends And Influence People. Resnično mislim, da je stik z drugimi ljudmi in to, kako ravnamo z njimi, ključnega pomena."
NA RAZSTAVI V LOS ANGELESU ALI NA STENI NEWYORŠKEGA STANOVANJA INSTAGRAM ZVEZDE?
Kljub mladosti je prepoznavna tudi v tujini, tam morda še bolj kot doma. Najbolj ponosna je na svojo Society6 spletno trgovino in sodelovanje s to mednarodno platformo. "Velikokrat me izberejo za kakšne razstave, prireditve in sodelovanja - izmed vseh teh kreativcev, ki prodajajo in objavljajo na tej platformi. Society6 mi je odprl res ogromno vrat." S svojimi podobami je gostovala že na številnih znanih blogih in spletnih platformah (poznate HonestlyWTF?) In ravno te dni se je eden od Aljinih printov pojavil na profilu (in steni njenega newyorškega stanovanja) ene od najbolj poznanih IG uporabnic - glasbenice, fotografinje, kreativke Tezze.
"Jaz sem doživela kar manjši infarkt, ko sem skrolala po Instagramu in čisto slučajno opazila svoj print, ker je Tezza res občudovanja vredna punca in je njen instagram profil res on point." Kljub "zvezdniški" izpostavitvi je vedno izjemno vesela, ko se kdo odloči za nakup njenega izdelka. "Da nekdo dejansko nameni svoj čas in denar nakupu nečesa. kar sem jaz ustvarila ..."
SANJSKO SODELOVANJE? SNOVANJE VZORCEV ZA MODNO ZNAMKO.
Če smo začeli s klasičnim Pepermintovim vprašanjem, pa z njim tudi končajmo. Kakšni so Aljini načrti za prihodnost, kakšen je njen sanjski projekt? "Vedno bolj se nagibam k slikanju, čeprav še vedno rada ustvarjam digitalno, vendar ima slikanje in tradicionalno ustvarjanje res poseben čar. Sanjsko sodelovanje - ustvarjanje vzorcev/patternov za kakšno modno znamko. Vedno sem bila navdušena nad modo!"
_____________________________
Spremljajte Aljo in njeno delo na