HANA KARIM • MED GEOMETRIJO NAKITA IN NEPOPOLNO ELEGANCO UPORABNE KERAMIKE
Hana. Rešila je enega od prvih Pepermintovih vprašalnikov in že takrat
smo jo (s)poznali kot oblikovalko, ki se v procesu oblikovanja in iskanja najbolj
svojega izraza ne boji eksperimentirati. Z oblikami, glazurami, dodatki. Ves ta
čas nas je navduševala s svojim nakitom – z drznimi, statement kosi na eni in
ljubkimi ptički na drugi strani.
Zadnje čase se
preizkuša tudi kot oblikovalka uporabne keramike. Iz domače Ajdovščine se je
spet preselila v Ljubljano, kjer vsak dan ustvarja v ateljeju nasproti
hotela Lev. Tam mi je med brnenjem vretena in oblikovanjem kepe gline v nekaj novega
povedala malce več o svojem delu, slogu in ustvarjalnem momentu, ki jo pri
oblikovanju vodi danes.
Še nedolgo nazaj
Hane uporabna keramika ni kaj dosti zanimala, saj jo je bolj prevzel kiparski
pristop k oblikovanju nakita, pretirane dimenzije in eksperimentiranje. "Prepričana
sem bila, da bom izguila to ustvarjalno svobodo, če se posvetim lončarjenju,
pri katerem moraš narediti nekaj, kar dejansko funkcionira," pravi.
Pri oblikovanju
nakita se je lahko prepustila intuiciji in naredila tudi pol kilograma težko ogrlico, ki
morda ni služila svojemu prvotnemu namenu, je pa bila skorajda kiparski izdelek, umetniški kos.
Prvi krožnik je
tako izdelala zase, iz radovednosti in po občutku. Ko je fotografijo končnega
izdelka objavila na Instagramu, je z njim požela veliko zanimanja. "Hm, morda
bi pa to lahko bil moj naslednji korak," je pomislila takrat in se začela
preizkušati v zanjo novem pristopu k oblikovanju materiala, ki ji je že od
nekdaj tako blizu.
"Danes sem ves
čas razpeta med nakitom in lončarjenjem, manevriram med obojim," pripoveduje Hana, ki
jo je uporabna keramika za nekaj časa tako prevzela, da je povsem opustila
oblikovanje nakita.
Učila se je tudi
na Danskem, pri lončarskem zvezdniku Ericu Landonu (khm, le oglejte si kakšen njegov video na Instagramu), o katerem Hana pravi: "Ima izjemno naštudirano tehniko, njegov motiv pri
ustvarjanju je, da je lončenina videti, kot da si v glino spustil zrak, jo
napihnil.« In čeprav ima Američan, ki v Copenhagnu vodi delavnice in prodajno
galerijo svojih izdelkov, lep par bicepsov, meni, da ni vse v moči. Bolj je
pomembno to, kako razporediš moč po telesu, kakšna je tvoja tehnika. To pa
izoblikuješ s kilometrino, dodaja Hana.
Oblikovalka
keramike zase pravi, da je, ko gre za uporabno keramiko, še vedno v
eksperimentalni fazi. “Še vedno iščem svoj Hana-izraz, tudi zato, ker moram
svojo estetiko ves čas prilagajati uporabnosti.”
Pri oblikovanju
skled, krožnikov in vaz mora biti pozorna na stvari, ki pri oblikovanju nakita
niso bile tako pomembne. Na primer na poroznost gline, saj naj uporabna
keramika ne bi prepuščala tekočine. “S takšnimi in drugačnimi tehničnimi
detajli se zdaj prvič srečujem, jih spoznavam in se sproti učim.”
IZDELKI, KI NISO POPOLNI
Že zdaj pa ve,
kaj ji je všeč. “Nočem, da so izdelki preveč popolni, da je videti, da so
narejeni z rokami. Všeč so mi oblike, ki sem jih spoznavala tudi na Danskem.
Bolj elegantne, organske.” Pri nakitu je večinoma ravno obratno. Tam so jo prevzele geometrijske oblike, njena ultimativna je trikotnik.
Razmišljala je
tudi o tem, da bi se pri glazurah omejila na svojo preverjeno in priljubljeno
paleto: metalik, turkizno, rumeno, belo in črno. A jo vleče tudi k pastelom, ki pa so glede na povpraševanje očitno pravi hit.
In če pri nakitu že vemo, kateri je Hanin, si oblikovalka želi,
da bi bilo nekoč enako tudi z uporabno keramiko. Glede na to, da je delavnico oblikovanja krožnikov, ki bo ta četrtek v ateljeju Apok, razprodala skorajda v hipu, pa sem prepričana, da ji je to že uspelo.
Ni komentarjev
Objavite komentar