RAZGALJENA GROFICA VERONIKA • MIS SLOVENSKIH PIVSKIH STEKLENIC
A se spomnite časov, ko je bila ultimativna hmeljeva dilema – zeleno ali
rdeče? Jaz tudi ne. Pred tedni smo se s prijatelji na topel poletni večer
dobili na Špici. Da pivo prinesemo kar s seboj, smo se zmenili. In vsak je
prinesel nekaj drugačnega, z drugačno etiketo, obliko steklenice ali velikostjo
pločevinke, da o okusu ne govorim. Že spomladi, ko sem se odločila, da ponovno
zaštartam Pepermint, sem v beležko napisala besedo pivo. Zanimale so me namreč
zgodbe in ideje za podobami slovenskih mikropivovarn in njihovih steklenic. In
danes začenjam z najbrž najbolj barvito med njimi – pivovarno Mali grad.
BUTIČNA PIVOVARNA, Z IMENOM IN PODOBO POVEZANA S KAMNIKOM
Zgodba kamniške mikropivovarne je stara nekaj več kot dve leti. Pred
tem sta Anja in Urban svoje pivo varila v garaži. Vidite, ni čudno, da takšnim
mini obratom rečemo tudi garažne pivovarne. Ko je šlo zares, sta za svojo
znamko piva izbrala ime Mali grad. "Želela sva ime, ki simbolizira Kamnik. Mali
grad je simbol mesta, imamo ga tudi v občinskem grbu," pove Anja.
PREVZETNA IN PREMOŽNA VERONIKA, POL ŽENSKA, POL KAČA
Njuno pivo pa s Kamnikom ni povezano le z imenom, temveč tudi s celostno
podobo. Zanjo je poskrbel oblikovalec Ljubo Bratina, ki je redizajn naslonil na
legendo o Kamniški Veroniki.
Takole gre. Premožna in prevzetna grofica je živela
v gradu nad mestecem, k njej pa so se nekega dne po pomoč obrnili trije bratje,
ljubljenci krajanov. Veroniko so prosili za prispevek, s katerim bi lahko
dokončali gradnjo cerkve, ta pa jih je zavrnila z besedami, da se raje pri
priči spremeni v kačo, kot pa jim pokloni novec. In tako se je tudi zgodilo,
Veronika, pol ženska, pol kača, pa menda še vedno živi v podzemlju kamniškega
gradu.
VELIKE PIVOVARNE SI TEŽKO PRIVOŠČIJO ODBITE REŠITVE, MALE SI JIH MORAJO
"Takoj sem vedel, da je to pravi motiv," pravi Ljubo, ki je zrisal lepo
Veroniko, posamezni vrsti oziroma slogu piva pa naredil barvno mutacijo kačjega
repa. Oblikovalec meni, da si velike pivovarne težje privoščijo takšne odbite
rešitve, saj vedno iščejo kompromis, ki bi ugajal kar najširši paleti ljudi. "Pri
craft pivih pa si oblikovalec lahko oziroma mora privoščiti malo več."
Čeprav v fazi oblikovanja podobe znamke nihče od njih ni pričakoval, da
se bodo piva Mali grad prodajala tudi v supermarketih, se je njihova drznost
izkazala za odlično potezo tudi v tem oziru. Na policah prodajaln, ki so od
vrha pa do tal založene z različnimi steklenicami, je takšna etiketa prej plus
kot minus.
PREPOZNAVNA, ZAPOMNLJIVA IN POŽELJIVA
Ali kot opiše Ljubo: "Za prvi nakup je dovolj odbita etiketa, za
drugi nakup pa itak poskrbi vsebina." Na majhno etiketo je sicer treba spraviti
veliko informacij, da zadostijo vsem pravilom, hkrati pa mora biti steklenica
kot celota "prepoznavna, zapomnljiva in
poželjiva".
Vrste piva v redni prodaji se torej med seboj ločijo po barvni
različici Veronikinega repa. Za posebna polnjenja – takšni sta na primer Black
magic woman in The girl from Ipanema - pa Ljubo pripravi nekaj posebnega. "Poskušamo
presenetiti s postavitvijo Veronike v različna okolja in situacije. Tukaj imamo nešteto možnosti in komaj čakam, da Anja
in Urban zvarita kaj novega."
No, mi pa tudi, a ne?
BI PA TISKALI IN TO ZELO DOBRO WWW.VPC.SI
OdgovoriIzbriši