O RAČUNALNIŠKI VIZUALIZACIJI PROSTOROV Z ARHITEKTKO SANJO PREMRN
Naj dvigne roko tisti, ki ima na Pinterestu ali namizju računalnika mapico s
fotkami prelepih stanovanj, sanjskih hiš in dodatkov za dom? Ali pa razmišlja o
prenovi in zbira navdih od vsepovsod: iz revij, katalogov, spletnih strani,
Instagrama ...
KO NE VEŠ, ALI GLEDAŠ FOTKO ALI RENDER
"Zaradi
poplave podob interierjev na platformah, kot sta Pinterest in Instagram, ljudje
vedno bolj vedo, kaj jim je všeč in kaj ne," pravi arhitektka SANJA PREMRN. A
težava običajno nastane, ko želimo vse zbrane ideje spraviti v en prostor, v
naš dom. In takrat pride prav vizualizacija ali render.
Sanja se
med drugim ukvarja prav z računalniško vizualizacijo prostorov. Tako zelo dobro to počne, da
sem ji že nekaj časa sledila na Instagramu in občudovala njene interierje,
preden sem ugotovila, da ne pravzaprav ne gledam fotografij, ampak renderje.
KAJ JE UPODABLJANJE/ RENDERING?
Kaj upodábljanje ali rendering sploh je? V računalniški grafiki to pomeni postopek
ustvarjanja slike, filma ali 3D modela s pomočjo posebnega programa, razloži
Sanja. Gre za zahtevne in zapletene algoritme, v katerih moramo upoštevati tako
fizikalne lastnosti svetlobe in materialov kot tudi vida. Informacije lahko vključujejo podatke o geometriji, točki gledanja,
teksturi in podatke o osvetlitvi.
Sanjino
delo za računalnikom se začne, ko ji naročnik pošlje tloris objekta, ki mu doda
višine in tako ustvari 3D model prostora. Če tlorisa objekta ni, gre arhitektka
na teren in sama nariše posnetek obstoječega stanja in ustvari njegov model.
OD PARKETA, PLOŠČIC IN BARVE ZIDU DO STOLOV IN LUČI
"V
tako ustvarjen prostor vnesem opremo, ki sem jo prej zrisala in jo je naročnik
potrdil," nadaljuje arhitektka. Na spletu obstajajo tudi knjižnice 3D modelov
opreme, ki je običajno ne modelira sama, prav tako pohištvo pa lahko nato tudi
dejansko kupimo, na primer stole, kuhinjske aparate, luči ...
"Sproti
dodajam tudi materale. Če vzamemo za primer parket, na spletu poiščem pravo
teksturo parketa in jo v drugem programu priredim, da dobim še dodatne slike za
refleksijo, reflakcijo, hrapavost in podobno," opisuje Sanja, ki vse te slike nato
doda materialu in nastavi pravilne vrednosti, da se obnaša čim bolj podobno
resničnemu parketu.
RAČUNALNIK USTVARJA TUDI VEČ UR
V modelu mora nato nastaviti še
položaj in ostale parametre za kamero in svetlobo. Šele nato pritisne na gumb render. Računalnik pa po parih urah
izračuna končno sliko z upoštevanimi nastavitvami.
"Tako lahko naročniku res nazorno
prikažem, kako naj bi prostor izgledal. Če ga potem na primer zanima še, kako bi
isti prostor videti s temnim, namesto s svetlim parketom, zamenjam ta material
in postopek ponovim. Tako se je lažje odločiti, katera varianta je boljša."
"Ko
vidimo vizualizacijo, si tudi lažje predstavljamo, kako se bomo v prostoru
počutili in obnašali – hitro se pokažejo tudi morebitne pomanjkljivosti. Če te
pomankljivosti popravimo v fazi projektiranja, si prihranimo tudi marskikateri
strošek."
Preostale primere Sanjinega dela si lahko
ogledate na njeni SPLETNI STRANI ali pa ji sledite na INSTAGRAMU. Jaz pa grem sanjarit in zapravljat minute na Pinterest ...
Ni komentarjev
Objavite komentar