PETRA VARL • RISBA Z IZREZOM DOBI GLOBINO, KI JE PREJ NI IMELA
Ah, Petra Varl. Tudi če napišem samo to, se boste z mano in tem "ah" najbrž strinjali
skorajda vsi. Zdi se, kot da v slovenskem prostoru še ni bilo ustvarjalca, ki
bi ga tako kolektivno in soglasno občudovali kakor občudujemo Petro in njena dela. Občudujemo
na majhnem printu, med listanjem njene knjige, v galerijah, na prometnem znaku sredi Maribora, na veliki stenski poslikavi za tamkajšnjo Pravno fakulteto ali drugih presenetljivih kotičkih
ulic in mest doma in po svetu.
Ljubimca v Galeriji Krško |
LJUBIMCA SREDI CERKVE
Spomladi je umetnica v Krškem pripravila nov neobičajen razstavni projekt
Ljubimca/ Izrezi, ki pa se je zaključil, še preden sem sredi maja spet začela urejati Pepermint. Morda
razstave niste ujeli, morda pa vas, tako kot je mene, zanima več o tem, kako je
nastala. Z drugimi besedami, hotela sem jo shraniti za zmeraj, kar tule. In
mislim, da za to objavo ne bi bilo nikoli prepozno. V čast mi je, da je Petra za Pepermint zapisala nekaj misli in razkrila ozadje nastajanja te prelepe razstave.
V ZID NI ŽELELA ZABITI ŽEBLJA, ZATO SE ZDI, DA OBJETI PAR LEBDI
Izrez ljubimcev, ki sta bila osrednji lik razstave, in druge motive, je Petra izrezovala iz osem milimetrov debelega, prašno prebarvanega
aluminija. Ljubimca je naredila posebej za sakralni prostor v galeriji v Krškem, ki se nahaja v nekdanji cerkvi svetega Duha. "Ta prostor je čudovit sam po sebi in zdelo se
mi je, če bo najlepše, da ostane čim bolj tak, kot je," razloži umetnica. "V
zid cerkve nisem hotela zabiti niti enega žeblja, zato sta se Ljubimca vsak le
s konicami prstov na nogah dotikala tal. Skoraj, kot da bi lebdela."
"BILO JE RES NEKAJ POSEBNEGA, ČISTO NEPOZABNO"
Ko pripravlja tovrstne formate svojih ilustracij, za vsak prostor pripravi
maketo. Tudi tokrat jo je pripravila, pa ne le maketo, celoten načrt, kako bo
kaj naredila. "Ampak ta maketa ni mogla v celoti nadomestiti občutkov, ki so me
spreletavali v galeriji. Kot da bi mi sam prostor narekoval, kaj naj naredim.
Bilo je res nekaj posebnega, čisto nepozabno. Vse mi je bilo jasno, čisto
enostavno, kot da bi se samo postavilo. Lepo je bilo."
Naga, postavljena v nekdanji obrat Vipap v Krškem |
IZREZI MED ZAPUŠČENIMI KRŠKIMI OBJEKTI
Tako Ljubimca kot druge izreze iz te serije je postavila tudi v profane
prostore krških tovarniških in drugih objektov, Nina Sotelšek pa je posnela pomenljive
fotografije. Tako je Petra izrez objetega para postavila še ob tovarniški
objekt in zapuščeno zgradbo sredi zapuščenega dvorišča.
"In oba prostora sta se lepo povezala z Ljubimcema, vsak na svoj način sta ju sprejela in tako je nastala celota. Moja risba je tako zaživela z okoljem in dobila globino, ki je prej ni imela," opisuje Petra in iz tega izpelje misel, da "ljubezen kot vrednota funkcionira v različnih kontekstih".
Prijateljici |
KRAJ, KJER SE POSAMEZNIK ZA TRENUTEK IZGUBI V ČASU
Podobno je, nadaljuje avtorica, s postavitvijo njenih del v urbani prostor. Tam so dela namenjena mimoidočim na njihovih vsakodnevnih poteh. “Če na poti opazijo kako moje delo, jih, če jim je to seveda blizu, razveselim ali spomnim na nekaj pomenjivega. Nekatere stvari tu prepustim naključju.”
Podobno je, nadaljuje avtorica, s postavitvijo njenih del v urbani prostor. Tam so dela namenjena mimoidočim na njihovih vsakodnevnih poteh. “Če na poti opazijo kako moje delo, jih, če jim je to seveda blizu, razveselim ali spomnim na nekaj pomenjivega. Nekatere stvari tu prepustim naključju.”
Pri postavitvah del v galerijske prostore pa prav nič ni prepuščeno naključju. “Intenzivno se ukvarjam s
prostorom in poskušam s svojim delom
dopolnit oziroma ustvarit nov, duhovno nabit prostor, v katerem se posameznik v
času za trenutek dobesedno izgubi oziroma pozabi na vsakdan.”
Rokoborca, Krško |
Ni komentarjev
Objavite komentar